Zakup BMW M5 E39

1998-2003 | silnik: S62B50
gregor400
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 10, 2010 00:04
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Zakup BMW M5 E39

Post autor: gregor400 » pt mar 05, 2010 22:54

ja jestem osoba tolerancyjna i jesli chodzi o mnie to mozesz obcowac z husky albo z pitbullem ...jesli ci to sprawia przyjemnosc to twoje szczescie mnie cieszy .najlepszego

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Zakup BMW M5 E39

Post autor: Bombel » pt mar 05, 2010 23:01

Mam nadzieję, że ktoś tak rozeznany w temacie jak Ty wniesie w to forum dużo merytorycznej wiedzy, po którą niewątpliwie wielu użytkowników eMek wchodzi właśnie tutaj.

P.S. Gratuluję stanu konta i tych niewątpliwie przypadkiem zamontowanych poliftowych lamp w aucie przedliftowym.

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zakup BMW M5 E39

Post autor: allcar » pt mar 05, 2010 23:18

Osobiście uważam że Bombel jest jednym z lepiej doinformowanych ludzi w Polsce n/t ///M...
Uważam że jestem w miarę dobrze "technicznie" doinformowany n/t ///M...
Bombel ma rację. Rypik też.
Chyba powinniśmy przestać zaśmiecać wątek który służyć ma pomocą dla kupujących, a nie udowadnianiem, kto ma rację i ile ma na koncie...
Co do 10-15tzł chodziło mi o to że każdy kto kupuje E39M powinien mieć jakby w zapasie tyle właśnie pieniędzy, żeby nie zaskoczyła go naprawa, ba nawet nie naprawa, zwykły coroczny serwis, oleje, filtry, jakiś płyn, sprzęgło + dwumas... to co wypisałem to zwykła eksploatacja co się zdaża, a koszt części z wymianą jakieś 7tzł.... O to mi chodziło. A to czy przed czy po lifcie, cóż, wszyscy wiedzą co się działo przed liftem, co się dzieje po lifcie, co zmieniono, jak wyglądają. Decyzja należy do Kupującego.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Zakup BMW M5 E39

Post autor: boogie » pt mar 05, 2010 23:23

gregor400 pisze:o czym swiadczy prawie 3 letni staz i ponad 35tys przelotu
sorry Gregory, ale jakoś strasznie to żeś się nie nalatał tym samochodem :lol:
Pozdrówka!

Alenix_M5
Posty: 15
Rejestracja: sob sty 30, 2010 15:55
Lokalizacja: Mazury

Re: Zakup BMW M5 E39

Post autor: Alenix_M5 » pt mar 05, 2010 23:26

Wtrącę się ;)
Oczywiście masz racje z pieniędzmi ale nie kupisz samochodu z zepsutym vanosem :) a to co piszą że przed liftem to może i prawda ale bez przesady ja mam 160000 przebieg i nic się nie dzieje a bombel ma pewnie po liftową i się bardzo z niej cieszy ja mam przed i też się ciesze i powinieneś nas pocieszać a nie mówisz że te przed to złomy ;)

gregor400
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 10, 2010 00:04
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Zakup BMW M5 E39

Post autor: gregor400 » pt mar 05, 2010 23:36

dzieki za gratulacje .jak auto wygladalo 3 lata temu tak wyglada teraz.nic nie zmienialem.mialo by stare lampy -nie zmienial bym bo mi nie zalezy na ,,upgrejdzie,, na lifta skoro to stara beta.zreszta czy to wiele zmienia...e39 to stare auto tak czy inaczej i zadna lampa rewolucji nie zrobi. nie interesuje mnie czy bombel jest guru od emek czy nie ..niedawno teierdzil ze moja widzial i jest po dachowaniu a nigdy jej nie widzial...po co wrzucac wszystkie m5 przed liftem albo po liftowe do jednego wora...generalizowanie tych aut jest troche smieszne bo stan auta tylko i wyloncznie zalezy od wlasciciela .jedemu nie przeszkadza ze bedzie lal 2 litry co 500 kilometrow badz to ze silnik niedomaga a drugiemu rysa na blotniku lud zasniedziala felga bedzie spedzala sen z powiek.panowie bez podniet ,

gregor400
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 10, 2010 00:04
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Zakup BMW M5 E39

Post autor: gregor400 » pt mar 05, 2010 23:40

Alenix_M5 pisze:Wtrącę się ;)
Oczywiście masz racje z pieniędzmi ale nie kupisz samochodu z zepsutym vanosem :) a to co piszą że przed liftem to może i prawda ale bez przesady ja mam 160000 przebieg i nic się nie dzieje a bombel ma pewnie po liftową i się bardzo z niej cieszy ja mam przed i też się ciesze i powinieneś nas pocieszać a nie mówisz że te przed to złomy ;)
dokladnie ..zgadzam sie w 100% z tym ze mnie nikt niemusi pocieszac bo wytrzasanie sie na przed liftowymi przez wlascicieli po liftowych traca troche myszka

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakup BMW M5 E39

Post autor: Koki » sob mar 06, 2010 00:19

Panowie zaczyna się robić żenada w tym temacie tak samo jak niedawno w zakupie e46... :572:
Większość zainteresowanych wie co dolega przedliftówkom a co poliftówkom , tak czy siak każdy powinien się cieszyć z tego co ma i na co go stać.
Osobiście uważam , że nie ma sensu napinać się na polifta jeżeli mamy wyczyścić konto do zera , lepiej kupić dobrego przedlifta , a jeżeli komuś przeszkadzają dolewki oleju niech poszuka innego komfortowego sedana za 50 dych z takimi osiągami...

A co do przeróbek na poliftowe to kwestia gustu , ja bym zmienił lampy bo przednie światła po lifcie świecą dużo lepiej i tylko to się dla mnie liczy.

macko
Posty: 16
Rejestracja: pn sie 25, 2008 17:30
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Zakup BMW M5 E39

Post autor: macko » sob mar 06, 2010 00:31

ktoś poruszył sprawę liftu, a liftu silnika a jedno z drugim praktycznie nie ma nic wspólnego, bombel chyba poruszył, sprawę akumulatora ciśnienia, który również nie wiele ma wspólnego z liftem modelu, spróbuje odrobinę przybliżyć temat akumulatora ciśnienia vanosa,

nadmienię również, że stary akumulator różnił się od nowego praktycznie tylko dodatkowym zaworem, ale od początku:

w marcu 2001roku ogłoszono akcje serwisową, polegającą na usunięciu stukania vanosów podczas uruchamiania silnika, polegała ona na:
-dla silników wyprodukowanych do lipca 2000 na dodaniu, zaworu sterującego zamykanie akumulatora ciśnienia, wymaga to wymiany akumulatora + 2 węży cisnieniowych, i doprowadzeniu dodatkowego sterowania z DME oraz przeprogramowania go,
dodatkowo wymagana była wymiana oringów w Vanosach celem "usztywnienia" ich pracy, stare w szybkim czasie zużywały się powodując luzy i spadki ciśnienia, Vanosy potrafiły "puszczać olej",
-dla silników wyprodukowanych od lipca 2000 do października 2001 roku, wymagana była wymiana wyłącznie oringów,

ważne jest, aby pamiętać o czym mało który serwis wie, że akumulatory ciśnienia, mają ograniczoną żywotność i czy stary typ czy nowy, na każdym z nich powinna znajdować się data "przydatności" w Polsce aktualnie zostały sprzedane 2szt starego typu i 0 nowego typu w ASO w Polsce, oznacza to że mało kto o tym wie,

do dzisiaj można zamówić upgrade KIT systemu akumulacji ciśnienia oleju w Vanosach i jest to wydatek rzędu 2,5k PLN,

temat jest szeroki, nawet przy wymianie starego typu akumulatora na stary typ stuki ustają na około 20tkm, natomiast nawet silniki z ostatnich miesięcy produkcji cierpią na delikatne stuki z powodu samej w sobie budowy Vanosa i to akurat musimy przeboleć,

Lift silnika to odrębny temat, pierścienie faktycznie zostały zmienione było to w lutym 2000roku i to chyba najważniejsza zmiana

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zakup BMW M5 E39

Post autor: rypik » sob mar 06, 2010 00:59

Schematycznie wygląda to tak, a zawór zamyka się w momencie wyłączenia silnika (sygnałem z DME) po to aby olej z akumulatora ciśnienia nie spływał, dzięki czemu grzechotanie nastawnika vanosa jest mniej dokuczliwe dla audiofili.

Obrazek

Z praktycznego punktu widzenia i tak najważniejsze są pierścienie tłokowe i zdrowy rozsądek :)
macko pisze: do dzisiaj można zamówić upgrade KIT systemu akumulacji ciśnienia oleju w Vanosach i jest to wydatek rzędu 2,5k PLN,
A w zasadzie dwa PN dla silników do sierpnia 200, i drugi od września do listopada 2000, bo potem zaworek był w serii :)
Ostatnio zmieniony sob mar 06, 2010 10:47 przez rypik, łącznie zmieniany 1 raz.

macko
Posty: 16
Rejestracja: pn sie 25, 2008 17:30
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Zakup BMW M5 E39

Post autor: macko » sob mar 06, 2010 01:21

fajne podsumowanie
Z praktycznego punktu widzenia i tak najważniejsze są pierścienie zaworowe i zdrowy rozsądek :)
ale niestety mało kto wie z czym ma do czynienia, a potem słyszymy dziwne historie

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakup BMW M5 E39

Post autor: Marcin_Os » sob mar 06, 2010 01:42

Pierścienie zaworowe?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zakup BMW M5 E39

Post autor: rypik » sob mar 06, 2010 10:48

Marcin_Os pisze:Pierścienie zaworowe?
:570: :570: takie to rzeczy na śpiącego wychodzą jak sie połączy uszczelniacze z pierścionkami :mrgreen: wyedytowałem oczywiscie.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakup BMW M5 E39

Post autor: Marcin_Os » sob mar 06, 2010 12:29

rypik pisze:
Marcin_Os pisze:Pierścienie zaworowe?
:570: :570: takie to rzeczy na śpiącego wychodzą jak sie połączy uszczelniacze z pierścionkami :mrgreen: wyedytowałem oczywiscie.
No, bo już się zmartwiłem, że coś z tobą nie tak :lol: .

macko pisze:fajne podsumowanie
Z praktycznego punktu widzenia i tak najważniejsze są pierścienie zaworowe i zdrowy rozsądek :)
ale niestety mało kto wie z czym ma do czynienia, a potem słyszymy dziwne historie
Rozjaśnij proszę.


Moderatora proszę o wydzielenie noweto tematu, np. Przedliftowe vs. poliftowe.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
BOGMan
Posty: 54
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 10:14
Auto: 3x BMW
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: Zakup BMW M5 E39

Post autor: BOGMan » czw mar 11, 2010 20:41

KROPA_BMW 530d pisze:Interesował się może ktoś tą sztuką:
http://moto.allegro.pl/item934133527_bm ... riani.html

Jedna z świeższych na allegro.
Byłem, widziałem.
Malowana dawno temu, cała łącznie z dachem - niedotarta szpachla i odcięcia od taśmy maskującej.
Książka serwisowa spreparowana według Podręcznika Młodego Sprowadzacza złomu.
Przebieg - na zamówienie.
Dłubane wokół lewego kielicha - niezły strzał lewym przodem w przeszłości.
Głośny Vanos.
Ogólnie przyspiesza i hamuje, ale na pewno nie jest "bez skazy"...

"Negatyw - Towar niezgodny z opisem"
:570: :570: :570:

Zablokowany