Zakup BMW M5 E39
Re: Zakup BMW M5 E39
ja jestem osoba tolerancyjna i jesli chodzi o mnie to mozesz obcowac z husky albo z pitbullem ...jesli ci to sprawia przyjemnosc to twoje szczescie mnie cieszy .najlepszego
Re: Zakup BMW M5 E39
Mam nadzieję, że ktoś tak rozeznany w temacie jak Ty wniesie w to forum dużo merytorycznej wiedzy, po którą niewątpliwie wielu użytkowników eMek wchodzi właśnie tutaj.
P.S. Gratuluję stanu konta i tych niewątpliwie przypadkiem zamontowanych poliftowych lamp w aucie przedliftowym.
P.S. Gratuluję stanu konta i tych niewątpliwie przypadkiem zamontowanych poliftowych lamp w aucie przedliftowym.
Re: Zakup BMW M5 E39
Osobiście uważam że Bombel jest jednym z lepiej doinformowanych ludzi w Polsce n/t ///M...
Uważam że jestem w miarę dobrze "technicznie" doinformowany n/t ///M...
Bombel ma rację. Rypik też.
Chyba powinniśmy przestać zaśmiecać wątek który służyć ma pomocą dla kupujących, a nie udowadnianiem, kto ma rację i ile ma na koncie...
Co do 10-15tzł chodziło mi o to że każdy kto kupuje E39M powinien mieć jakby w zapasie tyle właśnie pieniędzy, żeby nie zaskoczyła go naprawa, ba nawet nie naprawa, zwykły coroczny serwis, oleje, filtry, jakiś płyn, sprzęgło + dwumas... to co wypisałem to zwykła eksploatacja co się zdaża, a koszt części z wymianą jakieś 7tzł.... O to mi chodziło. A to czy przed czy po lifcie, cóż, wszyscy wiedzą co się działo przed liftem, co się dzieje po lifcie, co zmieniono, jak wyglądają. Decyzja należy do Kupującego.
Uważam że jestem w miarę dobrze "technicznie" doinformowany n/t ///M...
Bombel ma rację. Rypik też.
Chyba powinniśmy przestać zaśmiecać wątek który służyć ma pomocą dla kupujących, a nie udowadnianiem, kto ma rację i ile ma na koncie...
Co do 10-15tzł chodziło mi o to że każdy kto kupuje E39M powinien mieć jakby w zapasie tyle właśnie pieniędzy, żeby nie zaskoczyła go naprawa, ba nawet nie naprawa, zwykły coroczny serwis, oleje, filtry, jakiś płyn, sprzęgło + dwumas... to co wypisałem to zwykła eksploatacja co się zdaża, a koszt części z wymianą jakieś 7tzł.... O to mi chodziło. A to czy przed czy po lifcie, cóż, wszyscy wiedzą co się działo przed liftem, co się dzieje po lifcie, co zmieniono, jak wyglądają. Decyzja należy do Kupującego.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: Zakup BMW M5 E39
sorry Gregory, ale jakoś strasznie to żeś się nie nalatał tym samochodemgregor400 pisze:o czym swiadczy prawie 3 letni staz i ponad 35tys przelotu

Pozdrówka!
Re: Zakup BMW M5 E39
Wtrącę się 
Oczywiście masz racje z pieniędzmi ale nie kupisz samochodu z zepsutym vanosem
a to co piszą że przed liftem to może i prawda ale bez przesady ja mam 160000 przebieg i nic się nie dzieje a bombel ma pewnie po liftową i się bardzo z niej cieszy ja mam przed i też się ciesze i powinieneś nas pocieszać a nie mówisz że te przed to złomy 

Oczywiście masz racje z pieniędzmi ale nie kupisz samochodu z zepsutym vanosem


Re: Zakup BMW M5 E39
dzieki za gratulacje .jak auto wygladalo 3 lata temu tak wyglada teraz.nic nie zmienialem.mialo by stare lampy -nie zmienial bym bo mi nie zalezy na ,,upgrejdzie,, na lifta skoro to stara beta.zreszta czy to wiele zmienia...e39 to stare auto tak czy inaczej i zadna lampa rewolucji nie zrobi. nie interesuje mnie czy bombel jest guru od emek czy nie ..niedawno teierdzil ze moja widzial i jest po dachowaniu a nigdy jej nie widzial...po co wrzucac wszystkie m5 przed liftem albo po liftowe do jednego wora...generalizowanie tych aut jest troche smieszne bo stan auta tylko i wyloncznie zalezy od wlasciciela .jedemu nie przeszkadza ze bedzie lal 2 litry co 500 kilometrow badz to ze silnik niedomaga a drugiemu rysa na blotniku lud zasniedziala felga bedzie spedzala sen z powiek.panowie bez podniet ,
Re: Zakup BMW M5 E39
dokladnie ..zgadzam sie w 100% z tym ze mnie nikt niemusi pocieszac bo wytrzasanie sie na przed liftowymi przez wlascicieli po liftowych traca troche myszkaAlenix_M5 pisze:Wtrącę się
Oczywiście masz racje z pieniędzmi ale nie kupisz samochodu z zepsutym vanosema to co piszą że przed liftem to może i prawda ale bez przesady ja mam 160000 przebieg i nic się nie dzieje a bombel ma pewnie po liftową i się bardzo z niej cieszy ja mam przed i też się ciesze i powinieneś nas pocieszać a nie mówisz że te przed to złomy
Re: Zakup BMW M5 E39
Panowie zaczyna się robić żenada w tym temacie tak samo jak niedawno w zakupie e46...
Większość zainteresowanych wie co dolega przedliftówkom a co poliftówkom , tak czy siak każdy powinien się cieszyć z tego co ma i na co go stać.
Osobiście uważam , że nie ma sensu napinać się na polifta jeżeli mamy wyczyścić konto do zera , lepiej kupić dobrego przedlifta , a jeżeli komuś przeszkadzają dolewki oleju niech poszuka innego komfortowego sedana za 50 dych z takimi osiągami...
A co do przeróbek na poliftowe to kwestia gustu , ja bym zmienił lampy bo przednie światła po lifcie świecą dużo lepiej i tylko to się dla mnie liczy.

Większość zainteresowanych wie co dolega przedliftówkom a co poliftówkom , tak czy siak każdy powinien się cieszyć z tego co ma i na co go stać.
Osobiście uważam , że nie ma sensu napinać się na polifta jeżeli mamy wyczyścić konto do zera , lepiej kupić dobrego przedlifta , a jeżeli komuś przeszkadzają dolewki oleju niech poszuka innego komfortowego sedana za 50 dych z takimi osiągami...
A co do przeróbek na poliftowe to kwestia gustu , ja bym zmienił lampy bo przednie światła po lifcie świecą dużo lepiej i tylko to się dla mnie liczy.
Re: Zakup BMW M5 E39
ktoś poruszył sprawę liftu, a liftu silnika a jedno z drugim praktycznie nie ma nic wspólnego, bombel chyba poruszył, sprawę akumulatora ciśnienia, który również nie wiele ma wspólnego z liftem modelu, spróbuje odrobinę przybliżyć temat akumulatora ciśnienia vanosa,
nadmienię również, że stary akumulator różnił się od nowego praktycznie tylko dodatkowym zaworem, ale od początku:
w marcu 2001roku ogłoszono akcje serwisową, polegającą na usunięciu stukania vanosów podczas uruchamiania silnika, polegała ona na:
-dla silników wyprodukowanych do lipca 2000 na dodaniu, zaworu sterującego zamykanie akumulatora ciśnienia, wymaga to wymiany akumulatora + 2 węży cisnieniowych, i doprowadzeniu dodatkowego sterowania z DME oraz przeprogramowania go,
dodatkowo wymagana była wymiana oringów w Vanosach celem "usztywnienia" ich pracy, stare w szybkim czasie zużywały się powodując luzy i spadki ciśnienia, Vanosy potrafiły "puszczać olej",
-dla silników wyprodukowanych od lipca 2000 do października 2001 roku, wymagana była wymiana wyłącznie oringów,
ważne jest, aby pamiętać o czym mało który serwis wie, że akumulatory ciśnienia, mają ograniczoną żywotność i czy stary typ czy nowy, na każdym z nich powinna znajdować się data "przydatności" w Polsce aktualnie zostały sprzedane 2szt starego typu i 0 nowego typu w ASO w Polsce, oznacza to że mało kto o tym wie,
do dzisiaj można zamówić upgrade KIT systemu akumulacji ciśnienia oleju w Vanosach i jest to wydatek rzędu 2,5k PLN,
temat jest szeroki, nawet przy wymianie starego typu akumulatora na stary typ stuki ustają na około 20tkm, natomiast nawet silniki z ostatnich miesięcy produkcji cierpią na delikatne stuki z powodu samej w sobie budowy Vanosa i to akurat musimy przeboleć,
Lift silnika to odrębny temat, pierścienie faktycznie zostały zmienione było to w lutym 2000roku i to chyba najważniejsza zmiana
nadmienię również, że stary akumulator różnił się od nowego praktycznie tylko dodatkowym zaworem, ale od początku:
w marcu 2001roku ogłoszono akcje serwisową, polegającą na usunięciu stukania vanosów podczas uruchamiania silnika, polegała ona na:
-dla silników wyprodukowanych do lipca 2000 na dodaniu, zaworu sterującego zamykanie akumulatora ciśnienia, wymaga to wymiany akumulatora + 2 węży cisnieniowych, i doprowadzeniu dodatkowego sterowania z DME oraz przeprogramowania go,
dodatkowo wymagana była wymiana oringów w Vanosach celem "usztywnienia" ich pracy, stare w szybkim czasie zużywały się powodując luzy i spadki ciśnienia, Vanosy potrafiły "puszczać olej",
-dla silników wyprodukowanych od lipca 2000 do października 2001 roku, wymagana była wymiana wyłącznie oringów,
ważne jest, aby pamiętać o czym mało który serwis wie, że akumulatory ciśnienia, mają ograniczoną żywotność i czy stary typ czy nowy, na każdym z nich powinna znajdować się data "przydatności" w Polsce aktualnie zostały sprzedane 2szt starego typu i 0 nowego typu w ASO w Polsce, oznacza to że mało kto o tym wie,
do dzisiaj można zamówić upgrade KIT systemu akumulacji ciśnienia oleju w Vanosach i jest to wydatek rzędu 2,5k PLN,
temat jest szeroki, nawet przy wymianie starego typu akumulatora na stary typ stuki ustają na około 20tkm, natomiast nawet silniki z ostatnich miesięcy produkcji cierpią na delikatne stuki z powodu samej w sobie budowy Vanosa i to akurat musimy przeboleć,
Lift silnika to odrębny temat, pierścienie faktycznie zostały zmienione było to w lutym 2000roku i to chyba najważniejsza zmiana
Re: Zakup BMW M5 E39
Schematycznie wygląda to tak, a zawór zamyka się w momencie wyłączenia silnika (sygnałem z DME) po to aby olej z akumulatora ciśnienia nie spływał, dzięki czemu grzechotanie nastawnika vanosa jest mniej dokuczliwe dla audiofili.

Z praktycznego punktu widzenia i tak najważniejsze są pierścienie tłokowe i zdrowy rozsądek


Z praktycznego punktu widzenia i tak najważniejsze są pierścienie tłokowe i zdrowy rozsądek

A w zasadzie dwa PN dla silników do sierpnia 200, i drugi od września do listopada 2000, bo potem zaworek był w seriimacko pisze: do dzisiaj można zamówić upgrade KIT systemu akumulacji ciśnienia oleju w Vanosach i jest to wydatek rzędu 2,5k PLN,

Ostatnio zmieniony sob mar 06, 2010 10:47 przez rypik, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Zakup BMW M5 E39
fajne podsumowanie
ale niestety mało kto wie z czym ma do czynienia, a potem słyszymy dziwne historieZ praktycznego punktu widzenia i tak najważniejsze są pierścienie zaworowe i zdrowy rozsądek
Re: Zakup BMW M5 E39
Pierścienie zaworowe?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Zakup BMW M5 E39
Marcin_Os pisze:Pierścienie zaworowe?



Re: Zakup BMW M5 E39
No, bo już się zmartwiłem, że coś z tobą nie takrypik pisze:Marcin_Os pisze:Pierścienie zaworowe?![]()
takie to rzeczy na śpiącego wychodzą jak sie połączy uszczelniacze z pierścionkami
wyedytowałem oczywiscie.

Rozjaśnij proszę.macko pisze:fajne podsumowanie
ale niestety mało kto wie z czym ma do czynienia, a potem słyszymy dziwne historieZ praktycznego punktu widzenia i tak najważniejsze są pierścienie zaworowe i zdrowy rozsądek
Moderatora proszę o wydzielenie noweto tematu, np. Przedliftowe vs. poliftowe.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Zakup BMW M5 E39
Byłem, widziałem.KROPA_BMW 530d pisze:Interesował się może ktoś tą sztuką:
http://moto.allegro.pl/item934133527_bm ... riani.html
Jedna z świeższych na allegro.
Malowana dawno temu, cała łącznie z dachem - niedotarta szpachla i odcięcia od taśmy maskującej.
Książka serwisowa spreparowana według Podręcznika Młodego Sprowadzacza złomu.
Przebieg - na zamówienie.
Dłubane wokół lewego kielicha - niezły strzał lewym przodem w przeszłości.
Głośny Vanos.
Ogólnie przyspiesza i hamuje, ale na pewno nie jest "bez skazy"...
"Negatyw - Towar niezgodny z opisem"


